تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو | تعمیرات تخصصی ماشین های خارجی سراتو - چانگان - برلیانس- آریو ( زوتی ) - رنو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو | تعمیرات تخصصی ماشین های خارجی سراتو - چانگان - برلیانس- آریو ( زوتی ) - رنو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو
🔹فنی ترین کارشناسان خودروهای زیر در ایران با سابقه ۱۵ سال فعالیت در سرویس شرکتی سایپا
🔸تعمیرات حرفه ای خودروهای:
۱- سراتو
۲- چانگان
۳- برلیانس
۴- آریو(زوتی)
۵- رنو
و...
▫بازدید فنی رایگان
▫مشاوره تلفنی حتی در مسافرت
▫عیب یابی کمتر از یک ساعت
▫رفع ایرادهای خاص دراین خودروها
▫انجام توسط کارشناسان شرکتی خودرو
▫جنرال کار یعنی تعمیر صفر تا ۱۰۰ خودرو
▫ برق و مکانیک وجلوبندی همه کار خودرو به صورت تخصصی
آدرس:
انتهای اتوبان زین الدین شرق(یاسینی شرق) روبروی بیمارستان شهید لواسانی -گاراژ دوستان - پلاک ۴
۰۹۳۵۹۳۵۷۰۱۲ رمضانپور
۰۹۰۲۹۰۶۴۴۴۳ مقیمی
پیوندهای روزانه
شنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۵۴ ب.ظ

معایب آریو سایپا چیست؟

*** بـازدید فنـی+ مشاوره رایـــگان***

( رمضانپور:  ۰۹۳۵۹۳۵۷۰۱۲ // مقیمی: ۰۹۰۲۹۰۶۴۴۴۳)

معایب آریو سایپا چیست؟

 

کمپانی زوتی در بازار چین و جهان به‌ کپی‌برداری دقیق از محصولات شرکت‌‌های معتبر تولید خودرو شناخته می‌شود. یکی از محصولات این تولیدکننده چینی، آریو است که در چین به نام زوتی Z300 شناخته می‌شود.

 

مونتاژ و فروش این خودرو را که یک سدان چینی و یک کپی دقیق از ALLION 2007 کمپانی تویوتا است، سایپا بر عهده دارد. سایپا این محصول را ابتدا با نام S300 وارد ایران کرد و پس از مدتی نام آن را به آریو تغییر داد.

امکانات و تجهیزات

از جمله تجهیزات آریو سایپا می‌توان به ترمز‌های چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم ضدقفل (ABS) و توزیع‌کننده نیروی ترمز (EBD)، سیستم ضدسرقت (Immobilizer)، کامپیوتر سفری، شیشه‌ها و آیینه‌‌های برقی، سنسور دنده‌عقب، ایربگ راننده و سرنشین جلویی، صندلی‌های چرمی، رینگ‌های آلومینیومی، صندلی‌های تاشوی عقب، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و مه‌شکن جلو و عقب اشاره کرد.

در مدل فول این خودرو آپشن‌‌های بیشتری از جمله‌ ایربگ‌‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتومات، سانروف برقی، سیستم پخش تصویری و GPS و دوربین دنده‌عقب وجوددارد.

معایب آریو سایپا

آریو در حال حاظر در 3 تیپ مختلف به فروش می‌رسد

تیپ Elegant1.5 Elegant1.6 MT1.6
وزن خالص ۱۲۷۵
سیکل ترکیبی (lit/100km) ۷ ۷/۱۸ ۶.۵۴
ظرفیت باک (lit) ۵۵
نوع گیربکس دستی ۵ سرعته اتوماتیک دستی ۵ سرعته
حجم موتور ۱۵۰۰ ۱۶۰۰
حداکثر قدرت ۱۰۳ ۱۱۲ ۱۱۲
 حداکثر گشتاور ۱۴۱ ۱۵۱ ۱۵۱
نوع فرمان هیدرولیک
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی

معایب آریو سایپا

اما چرا آریو سایپا نخریم؟ در این مقاله قصد داریم معایب آریو سایپا را از جنبه‌‌های مختلف ظاهری و فنی بررسی کنیم تا در مورد خریدن یا نخریدن آن به یک نتیجه قطعی برسیم پس ما همراه باشید.

ظاهر قدیمی

اگر به دنبال یک خودرو اسپرت و جذاب هستید، آریو نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده‌کند و بهتر است به دنبال خودروی دیگری باشید. طرز قرار گرفتن چراغ‌ها در کنار جلو پنجره، نمای شیکی به‌این خودرو داده است. با این وجود این سبک طراحی کمی قدیمی است.

معایب آریو سایپا

آریو از نمای روبه‌روی فاقد هرگونه المان طراحی جدید خودرو است. کاسه چراغ‌ها فرم کشیده دارد و انحنای کمی در طراحی آن‌ها به کار رفته است. نمای جانبی خودرو هم در اوج سادگی طراحی شده و در آن خبری از خطوط حجم‌دهنده نیست.

در صندوق عقب هم ارتفاع زیادی دارد که محدوده دید شیشه عقب را کاهش داده است. سپر عقب به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده و تنها دو چراغ شب‌نمای باریک در دو طرف آن تعبیه شده است.

 

پیشرانه ضعیف

معایب آریو سایپا

مهم‌ترین ویژگی هر خودرو موتوری است که نقش قلب را در ماشین ایفا می‌کند. یکی دیگر معایب آریو سایپا و از مهم‌ترین دلایلی که شما را از خرید این خودرو منصرف خواهد کرد، قدرت کم آن در جاده هاست. آریو با پیشرانه‌‌های ۱.۵ و ۱.۶ لیتری عرضه شده که قابلیت تولید ۱۰۳ و ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت را دارند. عملکرد این پیشرانه برای وزن ۱۲۷۵ کیلوگرمی خودرو ضعیف است. آریو در شرایط شهری از لحاظ قدرت مشکلی نخواهد داشت، اما قطعاً در سربالایی‌ها دچار مشکل خواهد شد. این ضعف را زمانی بیشتر حس خواهید کرد که ظرفیت سرنشینان تکمیل باشد. در واقع ضعف اصلی این خودرو نه در توان و گشتاور، بلکه در سیستم انتقال قدرت و گیربکس است.

قیمت بالای قطعات

اگرچه طی چند سال اخیر اکثر قطعات خودرو جهش قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند، اما در این میان خودرو‌های چینی بیشتر از سایر خودروها دچار افزایش قیمت قطعات شدند. یکی از معایب آریو این است که قطعات آن به راحتی یافت نمی‌شوند و کیفیت بسیار پایینی هم دارند.

 

جنس قطعات این خودرو از برخی محصولات چینی مشابه هم ضعیف‌تر است. به علاوه تعویض قطعات آن بسیار هزینه‌بر است. اگرچه‌ این قاعده در مورد بیشتر خودرو‌های چینی بازار ایران صادق است، اما از این لحاظ آریو در صدر جدول قرار دارد. بیشتر دارندگان این خودروی سدان چینی از کمبود و گرانی لوازم یدکی آن گلایه می‌کنند.

طراحی و کیفیت ضعیف کابین

شاید از طراحی کابین آریو نتوان ایراد زیادی گرفت، ولی کیفیت پایین متریال آن قابل چشم‌پوشی نیست و در نتیجه این بخش هم در فهرست معایب آریو سایپا قرار می‌گیرد. در مونتاژ آریو سایپا بیشتر به ظاهر توجه شده و کیفیت مورد غفلت واقع شده است. کیفیت صندلی‌‌های این خودرو هم پایین است و در سفر‌های طولانی باعث آزار سرنشینان می‌شوند. از لحاظ سر و صدای داخل کابین، آریو یکی از محصولات ضعیف محسوب می‌شود. عایق‌کاری صوتی ضعیف بین موتور و کابین باعث می‌شود صدای موتور به داخل کابین منتقل می‌شود. حالا صدای باد و خیابان را هم به آن اضافه کنید!

طراحی غربیلک فرمان آریو زیبا نیست و جنس آن هم چنگی به دل نمی‌زند. پنل کیلومتر شمار پشت فرمان هم از نوع مکانیکی بوده و طراحی آن سنتی است. شیب نسبتا زیاد رو به عقب این پنل هم خواندن اطلاعات آن را در حین رانندگی سخت می‌کند.

قطعات پلاستیکی داخل کابین خشک و ارزان‌قیمت هستند، اما طراحی معقولی دارند. بنابراین نباید انتظار کیفیت بالایی از آنها داشت. در مجموع فضای داخلی آریو نه از نظر کیفیت و نه از لحاظ زیبایی، چندان برجسته نیست.

معایب آریو سایپا

گیربکس ضعیف

گیربکس نسخه اتوماتیک آریو عملکرد مناسبی از خودرو نشان نمی‌دهد. شتاب 0 تا 100 این خودرو 14.3 ثانیه زمان می‌برد که عدد بالایی است. بر اساس اعلام دارندگان آریو، دنده آن در تعویض دنده و معکوس ضعیف و با تاخیر عمل می‌کند. به علاوه سیستم تعلیق و فنربندی این خودرو هم ضعیف است که باعث می‌شود سرنشینان ناهمواری‌‌های مسیر را کاملاً حس کنند.

بازار بد دست دوم

یکی دیگر از معایب آریو سایپا بازار بد دست‌دوم آن است. به تمام دلایلی که در بالا گفتیم، اگر بعد از مدتی قصد فروش آریو یا ارتقای خودروی خود را داشته باشید، قطعا باید حوصله زیادی به خرج بدهید تا بتوانید مشتری مناسب برای آن را پیدا کنید. حتی در صورتی که کسی تمایل به خرید آریوی دست‌دوم شما داشته باشد، شما با ضرر قابل‌توجهی مواجه خواهید شد.

خدمات پس از فروش ضعیف سازنده هم مزید بر علت است. به علاوه به علت تشدید تحریم‌ها، همکاری کمپانی سازنده با تولیدکننده‌‌های وطنی هم در هاله‌ای از ابهام است و ثبات ندارد که‌ این هم تمایل خریداران را کمتر می‌کند.


پس از بررسی معایب آریو سایپا در مجموع می‌توان گفت آریو در مقابل قیمت نسبتاً زیاد خود، ویژگی چشم‌گیری برای ارائه ندارد. با توجه به معایبی که گفته شد، به نظر نمی‌رسد خرید آریو سایپا به صرفه باشد. حتی خرید یک خودروی باکیفیت دست دوم، منطقی‌تر از خرید آریو صفر کیلومتر به نظر می‌رسد.جمع بندی بررسی معایب آریو سایپا

 

خدمات اسپهبد خودرو شامل:

انجام سرویس های دوره ای

تعویض روغن موتور

تعویض فیلتر روغن

تعویض فیلتر هوا

تعویض فیلتر تهویه

تعویض شمع

تعویض ضدیخ

تعویض لنت و دیسک چرخ

تعویض لامپ ها

تعویص روغن گیربکس با دستگاه اتومات

شارژ گاز کولر با دستگاه اتومات

تعمیر و رفع صدای جعبه فرمان

رفع صدای جلو بندی

تعمیر کمپرسور کولر

تعمیر سیستم ایرکاندیشن

تعمیر سانروف

تعمیر یا تعویض شیشه بالابر

تعمیر موتور

تعمیر گیربکس

تست با دستگاه

تعمیر ecu و tcu

تعریف سوئیچ

رفع ایراد ایموبلایزر

رفع ایراد روشن نشدن موتور

رفع ایراد گیر کردن دسته دنده

رفع ایراد سیستم ترمز

رفع ایراد ایربگ

تعمیر سیم کشی

رفع صدا قاب و تزئینات

ساعت کاری:

روز های کاری از ۶ به بعد الی ۱۲ شب

روزهای پنج شنبه وجمعه + روز تعطیل تمام وقت

آدرس:

دو انتهای اتوبان زین الدین شرق(یاسینی شرق) روبروی بیمارستان شهید لواسانی -گاراژ دوستان - پلاک ۴

 

تلفن تماس:

۰۹۳۵۹۳۵۷۰۱۲ رمضانپور

۰۹۰۲۹۰۶۴۴۴۳ مقیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی