تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو | تعمیرات تخصصی ماشین های خارجی سراتو - چانگان - برلیانس- آریو ( زوتی ) - رنو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو | تعمیرات تخصصی ماشین های خارجی سراتو - چانگان - برلیانس- آریو ( زوتی ) - رنو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو
🔹فنی ترین کارشناسان خودروهای زیر در ایران با سابقه ۱۵ سال فعالیت در سرویس شرکتی سایپا
🔸تعمیرات حرفه ای خودروهای:
۱- سراتو
۲- چانگان
۳- برلیانس
۴- آریو(زوتی)
۵- رنو
و...
▫بازدید فنی رایگان
▫مشاوره تلفنی حتی در مسافرت
▫عیب یابی کمتر از یک ساعت
▫رفع ایرادهای خاص دراین خودروها
▫انجام توسط کارشناسان شرکتی خودرو
▫جنرال کار یعنی تعمیر صفر تا ۱۰۰ خودرو
▫ برق و مکانیک وجلوبندی همه کار خودرو به صورت تخصصی
آدرس:
انتهای اتوبان زین الدین شرق(یاسینی شرق) روبروی بیمارستان شهید لواسانی -گاراژ دوستان - پلاک ۴
۰۹۳۵۹۳۵۷۰۱۲ رمضانپور
۰۹۰۲۹۰۶۴۴۴۳ مقیمی
پیوندهای روزانه
دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۱۶ ق.ظ

با اپشن های رنو کولئوس اشنا شوید

با آپشن‌های رنو کولئوس آشنا شوید

رنو کولئوس ‌(Renault Koleos) یک پرچم‌دار مناسب برای خودروهای برند فرانسوی رنو است. دلیل این امر را می‌توان به ظاهر زیبا، کابین جادار و امکانات رفاهی پیشرفته این خودرو مرتبط دانست. اما آنچه تفاوت‌ها را رقم می‌زند، آپشن ‌های رنو کولئوس است. این آپشن‌ها مجموعه‌ای از امکانات رفاهی، عملکردی و ایمنی هستند که می‌توانند نیازهای کاربران را به خوبی پوشش دهند. پس اگر می‌خواهید بدانید این آپشن‌ها چه هستند و نحوه کارشان چگونه است؟ مقاله دیگری از همراه مکانیک را تا پایان مطالعه کنید.

:

کنترل ایستایی در سربالایی‌(Hill Start Assist Control)

در حال رانندگی در سربالایی به تقاطع می‌رسید و پشت چراغ قرمز متوقف می‌شوید. در این بین چندین خودرو در جلو و در پشت ماشین شما هستند. با سبز شدن چراغ، ترمز را رها می‌کنید.

 

اگر خودروی شما گیربکس دستی دارد، مجبور هستید با پای چپ خود را روی کلاچ قرار داده و پای راست خود را روی پدال گاز بفشارید تا خودرو در سربالایی سریعاً شتاب گرفته و حرکت کند. اگر به موقع، پدال گاز را نفشارید! ماشین به عقب می‌رود و احتمال دارد به خودروی پشتی خود برخورد کنید. کنترل ایستایی در سربالایی از این کار خودداری می‌کند. یعنی اگر پای‌تان روی کلاچ باشد، ولی حتی پدال گاز را نیز فشار ندهید، خودرو به عقب حرکت نخواهد کرد.

حالت رانندگی اِکو‌(Eco Mode)

تقاضا برای بهبود راندمان خودرو و صرفه‌جویی در مصرف سوخت منجر به تعبیه یکی دیگر از آپشن ‌های رنو کولئوس به نام حالت رانندگی اِکو شده‌است. اصطلاح «حالت اِکو» درواقع مخفف حالت اقتصادی موجود در خودرو است. عملکرد آن با دکمه سمت چپ فرمان و تغییر ویژگی‌های خاص خودرو به صورت مکانیکی انجام می‌گیرد. این ویژگی برای مصرف اقتصادی سوخت تعبیه شده‌است. از نظر فنی، حالت Eco با کاهش پاسخ دریچه گاز به نفع مصرف سوخت، عملکرد گیربکس و موتور را مهار می‌کند، در نتیجه شتاب خودرو پاسخگوتر شده و منجر به مصرف سوخت کمتری می‌شود.

امکانات رفاهی رنو کولئوس

حسگر باران‌(Rain Sensor)

در حالی که رانندگی می‌کنید نه تنها برای امنیت خود بلکه برای امنیت سایر افراد یا وسایل نقلیه اطراف خود، بسیار مهم است که شیشه جلو اتومبیل شما تمیز باشد. هنگام باران میزان سطح دید تا حد زیادی کاهش می‌یابد. برای تمیز کردن شیشه جلو، باید برف پاک کن‌ها فوراً روشن شوند. در این بین، سنسور باران، برف پاک کن‌ها را به‌طورخودکار روشن کرده و با ردیابی میزان شدت باران و آب روی شیشه، سرعت برف پاکن‌ها را تنظیم می‌کند. سنسور باران، به راننده کمک می‌کند تا بدون دخالت دست برای تغییر در سرعت برف پاکن‌ها، تمرکز خود را بر روی کنترل خودرو معطوف کند.

 

سیستم کنترل کشش‌(Traction Control)

زمانی‌که اصطکاک کافی بین لاستیک‌ها و جاده برقرار نشود، سیستم کنترل کشش وارد عمل می‌شود. نحوه انجام این کار به این صورت است که ابتدا کامپیوتر داخل اتومبیل قدرت موتور را کمی کاهش می‌دهد، این تقریباً شبیه زمانی است که راننده پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارد، سپس سیستم کنترل الکترونیکی برای جلوگیری از چرخش تایرها اقدام می‌کند. سیستم کنترل کشش می‌تواند حتی از بهترین رانندگان نیز سریع‌تر واکنش نشان دهد. این سیستم در زمان رانندگی در جاده برفی، لغزنده و موقع شتاب گرفتن خودرو فعال می‌شود.

با آپشن‌های رنو کولئوس 2018

سیستم رادار نقطه کور‌(Blind Spot information System)

یکی از بهترین آپشن ‌های رنو کولئوس، سیستم رادار نقطه کور‌(BLIS) است. این سیستم دارای سنسورهایی است که باعث می‌شوند اگر شما نتوانید وسیله نقلیه‌ای را در یک نقطه کور بیینید، هشدار لازم را از طریق یک چراغ نارنجی روی آینه بغل خودرو ارسال کند. دو رادار BLIS در گوشه‌های سپر عقب نصب شده‌اند تا بتواند به‌طورجداگانه، نسبت‌به هر طرف خودرو نظارت کامل داشته باشد. این سیستم با حداقل سرعت 10 کیلومتربرساعت فعال می‌شود، بنابراین در ترافیک شلوغ شهری نیز کاربردی است.

چراغ مه‌شکن‌(Fog Lights)

رنو کولئوس دارای چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب است. این چراغ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هنگام محدودیت در دید، به ویژه توسط مه و سایر شرایط مانند برف یا باران شدید، مورد استفاده قرار گیرند. این چراغ‌ها برای افزایش دید راننده در شب و در شرایط بحرانی تعبیه شده‌اند، وگرنه در حالت عادی‌(آب و هوای صاف) نیازی به روشن کردن آنها نیست. از چراغ‌های مه‌شکن فقط باید در مواقعی مورد استفاده قرار گیرند که چراغ‌های اصلی خودرو شما، دید کافی نداشته باشند. همچنین این چراغ‌ها، نور گسترده‌ای را تولید می‌کنند که دارای برد کوتاه در حدود 25 متر است.

آپشن‌های کولئوس

سیستم خودکار ناوبری‌(Automotive Navigation System)

سیستم ناوبری که از آپشن ‌های رنو کولئوس است، پردازنده مدرن یک سیستم پیچیده است که وظفه مسیریابی را برعهده دارد. سیستم ناوبری در این خودرو دارای جستجوی آنلاین و آفلاین، نقشه‌های HD 3D، کمک صوتی و اطلاعات ترافیکی در زمان واقعی است.

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک دیگه همیشه از قیمت خودروت آگاهی و کسی نمیتونه ازت کلاهبرداری کنه.

ناوبری اتومبیل مبتنی بر مسیریابی بهینه است، به معنای چگونگی انتخاب مسیری است که به بهترین نحو معیارهایی مانند کوتاه‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین فاصله بین دو نقطه‌(از مبدأ تا مقصد) را شناسایی می‌کند. این سیستم از یک دستگاه پیمایش ماهواره‌ای‌(GPS) برای به دست آوردن داده‌های موقعیت خودرو در تقشه استفاده می‌کند.

ایزوفیکس‌(Isofix)

ایزوفیکس یک سیستم امنیتی صندلی ماشین برای کودکان است که از نقاط لنگر فلزی ساخته شده در داخل شاسی خودرو استفاده می‌کند. این سیستم از دو میله فلزی کوچک در پشت صندلی ماشین ساخته شده‌است. اگر دست خود را در شکاف بین قسمت بالشتک صندلی عقب و قسمت پشتی صندلی قرار دهید، می‌توانید اتصالات ایزوفیکس را پیدا کنید. در رنو کولئوس، اتصالات ایزوفیکس بخشی از خود صندلی هستند که از جلو آمدن آن در هنگام تصادف جلوگیری می‌کند. بدین معنا که در صورت بروز حادثه، صندلی حرکت نمی‌کند، به‌طوری‌که اتصلات می‌توانند سطح انرژی ناشی از برخورد خودرو را کاهش دهند.

آپشن‌ های کولئوس

سقف پاناروما‌(Panoramic Sunroofs)

با لمس یک دکمه می‌توان از یکی دیگر از آپشن ‌های رنو کولئوس لذت نهایی را برد. سقف پانوراما بسیار شبیه به سانروف معمولی است، اما از قسمت جلو تا انتهای سقف کشیده شده‌است، بنابراین منظره‌ای عالی از فضای بیرون را برای کلیه سرنشینان فراهم می‌کند. سقف پانوراما باعث می‌شود آفتاب به داخل کابین وارد شود که این به نوبه خود به بهبود خلق و خوی و شادتر شدن سرنشینان کمک می‌کند. همچنین استفاده از سقف پانوراما به جای شیشه‌های خودرو، صدای باد کمتری را در داخل کابین ایجاد می‌کند و برای تهویه مطبوع نیز مقرون به صرفه‌تر است.

کنترل کروز (Cruise control)

وظیفه اصلی کنترل کروز حفظ سرعت مورد نظر راننده است، به‌طوری که نیاز به نگه‌داشتن مداوم پا بر روی پدال گاز را به کلی برطرف می‌کند. رنو کولئوس به یک ماژول کنترل الکترونیکی مجهز است که بر سرعت خودرو نظارت دارد. به جای فشار دادن پدال، کنترل کروز دریچه گاز را با استفاده از یک کابل متصل به یک محرک، درگیر می‌کند. دریچه گاز، قدرت و سرعت موتور را با محدود کردن میزان ورود هوا (کنترل موتور احتراق داخلی) کنترل می‌کند. کروز کنترل همچنین با شروع کنترل‌های اصلاحی در سیستم ترمز، مقدار سرعت خودرو را نسبت به ترافیک و مقدار فاصله با ماشین جلویی تنظیم می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی