تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو | تعمیرات تخصصی ماشین های خارجی سراتو - چانگان - برلیانس- آریو ( زوتی ) - رنو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو | تعمیرات تخصصی ماشین های خارجی سراتو - چانگان - برلیانس- آریو ( زوتی ) - رنو

تعمیرگاه تخصصی اسپهبد خودرو
🔹فنی ترین کارشناسان خودروهای زیر در ایران با سابقه ۱۵ سال فعالیت در سرویس شرکتی سایپا
🔸تعمیرات حرفه ای خودروهای:
۱- سراتو
۲- چانگان
۳- برلیانس
۴- آریو(زوتی)
۵- رنو
و...
▫بازدید فنی رایگان
▫مشاوره تلفنی حتی در مسافرت
▫عیب یابی کمتر از یک ساعت
▫رفع ایرادهای خاص دراین خودروها
▫انجام توسط کارشناسان شرکتی خودرو
▫جنرال کار یعنی تعمیر صفر تا ۱۰۰ خودرو
▫ برق و مکانیک وجلوبندی همه کار خودرو به صورت تخصصی
آدرس:
انتهای اتوبان زین الدین شرق(یاسینی شرق) روبروی بیمارستان شهید لواسانی -گاراژ دوستان - پلاک ۴
۰۹۳۵۹۳۵۷۰۱۲ رمضانپور
۰۹۰۲۹۰۶۴۴۴۳ مقیمی
پیوندهای روزانه
شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸ ب.ظ

معایب رنو کپچر (۵ دلیل برای نخریدن)

در بازار داغ کراس‌اوورهای کوچک، رنو کپچر از محبوبیت فراوانی برخوردار است اما کپچر نیز مانند هر خودرو دیگری در کنار تمامی محاسن خود، از معایبی نیز برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کیفیت بد مواد اولیه کابین، نداشتن برخی امکانات و سواری نسبتا ضعیف در سرعت‌های بالا اشاره کرد

رنو یک خودروساز چندملیتی است که فعالیت‌های صنعتی خود را از سال ۱۸۹۹ میلادی آغاز کرده است. رنو به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام خودروسازی دنیا، همواره نزد ایرانیان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هست؛ از خودروهایی مانند رنو ۴، ۵ و ۲۱ گرفته تا تندر ۹۰، کولئوس و کپچر که در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی آن بپردازیم، ایرانی‌ها همیشه به‌خوبی از محصولات رنو استقبال کرده‌اند.
در سال ۱۳۹۴ شرکت ایران‌خودرو به‌منظور جذب بیشتر مشتریان خودروهای ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی، رنو کپچر را وارد بازار ایران کرد؛ خودرویی که به‌عنوان یک مدل اصیل اروپایی، انتظارات بالایی از آن می‌رفت. کمپانی رنو در سال ۲۰۱۱ کانسپت این خودرو را در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآورد و نهایتاً بعد از دو سال کار روی پروژه کپچر، شرکت رنو آن را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ رونمایی و پس از چند ماه، فروش آن را در بازار آغاز کرد.

رنو کپچر روی پلت فرم B کمپانی رنو و مبتنی بر نسل چهارم رنو کلیو ساخته‌شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۳ موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی در تست موسسه یورو انکپ شد و از این نظر، در سگمنت کراس اورهای کامپکت جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۷، شرکت رنو یک فیس‌لیفت از کپچر رونمایی کرد که تغییراتی اندک در طراحی بدنه و کابین آن انجام‌شده و برخی تجهیزات جدید نیز به آن اضافه‌شده بود. از مهم‌ترین افتخارات این خودرو می‌توان به کسب رتبه سوم فروش کراس اوورهای کوچک اروپا در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد. طبق اعلام مدیران شرکت رنو، این شرکت فرانسوی قصد دارد نسل دوم این خودرو را در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کند.
همان‌طور که قبلاً گفتیم، ایران‌خودرو رنو کپچر را سال ۱۳۹۴ وارد بازار کرد و در خردادماه همان سال نخستین پیش‌فروش آن را با قیمت ۹۸ میلیون تومان آغاز کرد. به فاصله کوتاهی پس از عرضه این خودرو به بازار، قیمت آن به ۱۱۵ میلیون تومان رسید. این روزها و در بازار فعلی تهران، قیمت رنو کپچر با افزایش بسیار زیادی مواجه شده و به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. جالب است بدانید در آخرین شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت این خودرو ۱۳۲ میلیون تومان با تحویل یک‌ماهه بوده که اختلاف آن با بازار بسیار غیرعادی به نظر می‌رسد.

رنو کپچر در بخش فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱.۲ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. نیروی تولیدشده توسط پیشرانه رنو کپچر به کمک یک جعبه‌دنده شش سرعته اتومات دو کلاچِ، به محور جلوی خود منتقل می‌شود. با این مشخصات فنی، خودرو قادر است حداکثر سرعتی برابر با ۱۹۲ کیلومتر در ساعت داشته باشد و صفرتا صد کیلومتر را در مدت ۱۰.۹ ثانیه طی کند. طبق اعلام رسمی شرکت ایران‌خودرو، مصرف سوخت کپچر در یک سیکل ترکیبی برابر با ۵.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.
این کراس اوور کوچک فرانسوی با داشتن ابعادی برابر با ۴۱۲۲ میلی‌متر طول، ۱۷۷۸ میلی‌متر عرض، ۱۵۶۶ میلی‌متر ارتفاع و ۲۶۰۶ میلی‌متر طول بین دو محور، همان‌طور که قبلاً هم ذکر کردیم جزو سگمنت کراس اوورهای کامپکت دسته‌بندی می‌شود. کلیه رنو کپچرهایی که در بازار ایران وجود دارند(وارداتی و ایران‌خودرویی) همگی از کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی برخوردارند و این مسئله یکی از بزرگترین نقاط قوت این خودرو به‌شمار می‌رود.
ما قبلاً در مطلبی جداگانه مزایا، نقاط قوت و محاسن این خودرو را بررسی کرده و پنج دلیل منطقی برای خرید رنو کپچر را برای شما بیان نمودیم، اما در این مطلب از مشاوره خرید مجله اینترنتی زوم فور کار، قصد داریم به بررسی تمامی معایب و نقاط ضعف این خودرو پرداخته و پنج مورد از این مشکلات را برای شما عزیزان بیان نماییم؛ لطفاً در ادامه مطلب با زوم فور کار همراه باشید.

۱ – فاقد قابلیت دو دیفرانسیل

رنو کپچر نیز همچون پژو ۲۰۰۸ که یکی از رقبای مستقیم کپچر محسوب می‌شود، فاقد قابلیت چهارچرخ محرک (AWD/ 4WD) است. ازآنجایی‌که طراحی و ساخت خودروهای دیفرانسیل جلو، به دلیل حذف برخی قطعات مانند گاردان ارزان‌تر تمام می‌شود، اغلب شرکت‌های خودروسازی علاقه‌ای ندارند که روی کراس‌اوورهای میان رده خود از این تجهیزات استفاده نمایند. یکی از معایب اصلی شاسی‌بلندهای دیفرانسیل جلو، سنگین بودن قسمت جلویی این خودروها است که تأثیر منفی روی هندلینگ آن‌ها می‌گذارد و کپچر هم از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در مطلب معایب پژو ۲۰۰۸ هم ذکر کردیم، مهم‌ترین مزیت سیستم‌های دو دیفرانسیل را می‌توان کشش بیشتر هر چهارچرخ خودرو ذکر کرد که مخصوصاً در جاده‌های برفی و لغزنده ویژگی بسیار کارآمدی برای یک شاسی‌بلند محسوب خواهد شد.

۲ – کیفیت سواری پایین

سیستم تعلیق رنو کپچر در محور جلو مک فرسون و در محور عقب از نوع نیمه‌مستقل با فنرهای پیچشی است. سیستم تعلیق این خودرو به‌طورکلی در سرعت‌های پایین عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد، اما وقتی سرعت خودرو افزایش می‌یابد، شاهد افت کیفیت سواری و انتقال ضربه‌های ناشی از دست‌اندازهای جاده به داخل کابین هستیم. این موضوع در ردیف عقب صندلی‌ها بسیار بیشتر نمود پیدا می‌کند، درنتیجه این تکان‌های پیاپی برای افرادی که در بخش عقب خودرو نشسته‌اند بسیار بیشتر آزاردهنده خواهد بود.

۳ – ترمزهای کاسه‌ای عقب

مطمئنا از یک خودرو فرانسوی در رنج قیمتی ۲۶۰ میلیون تومان انتظارات زیادی  وجود دارد. استفاده از ترمزهای عقب کاسه‌ای به دلیل کاهش هزینه‌های نهایی خودروسازان، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های ترمز در بین آنان است، ولی به دلیل ضعف‌ها و ایرادهایی که این نوع ترمز در مقایسه با ترمزهای دیسکی دارند معمولاً شرکت‌های بنامی همچون رنو به‌ندرت روی خودروهای مدرن خود از این سیستم استفاده می‌کنند. ظاهراً کپچر چون در بازارهای اروپایی یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود، شرکت رنو ترمزهای عقب آن را به‌صورت کاسه‌ای طراحی کرده تا بتواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند که با توجه به قیمت ۲۶۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار ایران، ترمزهای کاسه‌ای به هیچ وجه قابل قبول نیستند؛ مخصوصا زمانی که خودروهای چینی ۱۰۰ میلیون تومانی بازار از ترمزهای دیسکی برخوردارند.

۴ – عدم ارائه برخی امکانات و تجهیزات

به‌طورکلی رنو کپچر به آپشن‌ها، تجهیزات و امکانات خوبی مجهز شده است که در مطلب «پنج دلیل برای خرید کپچر» به‌طور کامل به آن‌ها پرداخته‌ایم، متأسفانه نبود چند آپشن مهم در این خودرو، ممکن است به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید! از مهم‌ترین این امکانات می‌توان به سانروف، ایربگ‌های پرده‌ای و تنظیم برقی صندلی‌ها اشاره کرد که در مدل‌های هم‌رده و حتی ارزان‌تر از این خودرو نیز وجود دارند و نبود آن‌ها در کپچر، ایراد بزرگی برای این خودرو محسوب می‌شود. علاوه بر موارد ذکرشده در بالا کپچر از سیستم‌هایی مانند اپل کارپلی و اندروید اتو هم بی‌بهره است که البته به دلیل ناآشنایی اغلب خریداران ایرانی با این سیستم‌ها نمی‌توان آن را به‌عنوان یک ایراد مهم تلقی کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که در بخش تجهیزات و امکانات این خودرو وجود دارد، فعال نبودن بعضی آپشن‌هایی همچون نویگیشن ماهواره‌ای، قفل شدن خودکار درب‌ها بعد از حرکت، سیستم AFS (چراغ‌های جلوی تطبیق‌پذیر با چرخش فرمان) و پاور ویندوز شیشه‌های جلو است که ظاهرا با مراجعه به نمایندگی‌های رنو فقط GPS خودرو (بدون داشتن نقشه راه‌‌های ایران فعال می‌شود) ولی خبری از رفع ایراد سه مورد دیگر نیست!

۵ – استفاده از پلاستیک خشک در طراحی کابین

در مقاله پنج دلیل برای خرید کپچر، کابین این خودرو را یکی از نقاط قوت آن ذکر کردیم و توضیح دادیم که از نظر طراحی، راحتی صندلی‌ها، فضای سرنشین و امکانات، شرکت رنو برای این کراس‌اوور کوچک خود چیزی کم نگذاشته است. ولی یک مورد منفی در کابین کپچر وجود دارد که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت؛ متاسفانه کمپانی سازنده در طراحی بخش‌های مختلف کابین مانند داشبورد و رویه درب‌ها از پلاستیک خشک استفاده کرده که باعث بوجود آمدن حس و حال خودروهای ارزان‌قیمت، در خودرویی ۲۶۰ میلیون تومانی شده است. اگر این مورد جزو خط قرمزهای شما در خرید خودرویی در این قیمت است، بهتر است به‌طورکلی اسم رنو کپچر را از لیست خودروهای موردعلاقه خود خط بزنید.

سخن پایانی

در آخر می‌توان گفت  که اگر بتوانید با پنج مورد مطرح‌شده در این مطلب و مهم‌تر از همه، قیمت بسیار بالای رنو کپچر کنار بیایید، بدون شک  از خرید این خودرو پشیمان نخواهید شد. رنو کپچر به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت در بازار داخلی، رقبای زیادی را در مقابل خود دارد و برای این‌که بتواند در این سگمنت پرتنوع نظر خریداران را به‌سوی خود جلب کند راه بسیار سختی پیش رو دارد.
اخیراً خبری منتشرشده که ایران‌خودرو نام رنو کپچر را از لیست قیمت محصولات خود حذف کرده است. با توجه به این‌که علت این کار هنوز مشخص نشده، به نظر شما آیا رنو کپچر برای همیشه از بازار خودروی ایران رخت بربسته است؟ فقط باید منتظر ماند و دید!

در یک جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت که اگر به دنبال خرید خودرویی با پیشرانه‌ کارآمد، کم‌مصرف، گیربکس فوق‌العاده، بدنه و کابینی زیبا و تجهیزات قابل‌قبول هستید بدون شک رنو کپچر خودرو مناسبی برای شما خواهد بود. از سوی دیگر، اگر موارد مطرح‌شده در بالا، جز خطوط قرمز شما هنگام خرید یک خودرو محسوب می‌شوند، بهتر است به فکر گزینه‌های دیگری مانند سانگ یانگ تیوولی یا پژو ۲۰۰۸ باشید.
ما در دو مطلب جداگانه، مزایا و معایب رنو کپچر را به‌صورت کامل برای شما بررسی کردیم. این‌که نهایتاً آن را  بخرید یا نه تصمیم شخصی شماست و ما تلاش کردیم با ارائه این دو مطلب آگاهی شمارا پیش از خرید این خودرو بالا ببریم. نظر شما در مورد رنو کپچر و موارد مطرح‌شده در این مطلب به‌عنوان ایرادهای آن چیست؟ اگر مالک فعلی این خودرو هستید یا قبلاً تجربه سواری با آن را داشته‌اید، لطفاً نظر خود در مورد رنو کپچر را با ما و دیگر مخاطبان زوم فور کار مطرح کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی